6.7.2017
Ochránit vozidlo při parkování se dá i jinak než v garáži. Dobrým příkladem je přístřešek na auto. Levné a přitom efektivní řešení.
Jednoduchá konstrukce
Náklady na garáž mohou být horentní, ale dřevěný přístřešek pořídíte doslova za pár tisíc. Ty se vyrábějí primárně z lepeného vrstveného dřeva. Dřevo jako materiál není dokonalé a je potřeba ho jednou za čas opatřit ochranným nátěrem proti dřevokazům i slunečnímu záření, ale jinak se jedná o odolnou surovinu. Přístřešky jako takové nejsou po konstrukční stránce příliš složité, dají se smontovat za den. Stavebnicové prefabrikáty si obvykle zákazníci montují sami. Pouze v případech potíží jako je například nerovný terén u domu je lepší, když se o montáž postará dodavatel.
Kovové varianty
Dřevo není jedinou surovinou, ze kterého se zastřešení pro vozidla vyrábí. Používá se i kov, hlavně hliník. Hliníkový přístřešek pro auto na rozdíl od dřevěné verze je zcela bezúdržbový. Nepůsobí sice tak elegantně, ale například u moderních novostaveb vypadá kovová konstrukce daleko lépe než dřevěná. Střechu v tomto případě netvoří tašky, ale profilovaný plech nebo polykarbonát.
Multifunkční
Přístřešek z hliníku se běžně používá jako pergola, ale funguje to i obráceně. Pergoly jsou často obdobně velké jako carporte, takže jediný problém je pouze umístění. Je-li pergola součástí terasy, parkování pod ní není obvykle možné, ale pokud stojí samostatně pár metrů od domu, může převzít funkci přístřešku pro auto. Ve většině případů se však jedná pouze o provizorní řešení například při náhlém krupobití. Zahradní pergoly jsou totiž ve většině případů umístěné mimo dosah příjezdové cesty.
Ochrana před počasím
Základní funkcí všech druhů přístřešků pro auto je ochrana před rozmary počasí. Poničený lak nebo rozbitá okna nejsou ve většině případů prací vandalů, ale slunečních paprsků, respektive krup.